lördag 29 januari 2011

Ny gös jakt

Körde idag ett nytt pass efter sjöns storgösar, vilket visade sig vara ett klokt val.
Det blåste riktigt bra till och från idag så fast tempen låg runt nollan så va det lite små kyligt om händerna.
Det dröjde inte länge innan första fället kom och när jag kom fram till spöet så matade det sakta ut lina och den hade tagit ca 20 fot så jag satte in mothugg direkt och upp kommer den en helt okej gös mellan 3.5-4 kg.
Bara att ladda på med en ny mört och sätta sig ner och ta en koppkaffe så skulle det visa sig dags igen.
Men nu på ett annat spö och även där tog den sakta men säkert lite lina och jag sätter ett hårt mothugg och känner hur jag drar ut mörten ur munnen på gösen. Upp kommer det en lite sargad mört som hade haft en tuff omgång nere i hålet. Ner mer mörten snabbt på samma djup och det dröjde inte många minuter innan den tog igen.
Fisken va fin och låg nog runt 3 kilo.
Sen så hade jag totalt 7 landade fiskar och hade någon mindre strax under 2 kg men dem övriga låg runt 3 kg allihopa så det va bra snitt på gösarna och det kändes också bra att jag bara tappade en fisk på hela dagen och det va ju troligtvis den som högg igen direkt.
Så det blev en helt godkänd dag på sjön.
Imorgon så blir det lite jobb men är ledig 3 dagar efter det och då så blir det ny satsning efter gösen.
Simma lungt

2 kommentarer:

  1. Kul du ringde! Känner mig grymt taggad inför onsdag! Vad sägs om en vinnarfisk till Pike11? ;)

    SvaraRadera
  2. Det låter bra det, lika taggad är jag vill ja lova. Vi tar en varsin fining då.
    Jag ringer i morgon.

    SvaraRadera