tisdag 25 januari 2011

Segt gösfiske med dimma

Tog idag lite sovmorgon och kom lite senare än vanligt till sjön. Tänkte prova ett nytt ställe som jag inte ismetat på innan så jag pallrade iväg över sjön men det stora problemet va att det va så dimmigt så jag såg visst inte vart jag va riktigt utan trodde jag va på rätt plats.
Borrade första hålet och lodade djupet och då insåg jag snabbt att det inte var rätt ställe.
Flyttade lite innåt men hittade ändå inte rätt. Satte ut spöna där jag var då jag va helt vilsen så började fiska där.
Efter ett par timmar så lättar dimman och jag ser då att jag inte alls är på det stället jag ville.
Men efter bara ett par minuter senare så hugger det på en stor mört som fiskas pelagiskt och smyger fram till spöet och ser att den sakta tar lina då nitar jag direkt och en gös på 3 kg för syna dagsljus innan han får friheten åter.
Då ville jag inte flytta mina spön om det kom en huggperiod så jag satt kvar ett tag men det hände inte mer.
Då började jag flytta runt lite spön men det va lönlöst då detta va det ända som hände idag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar