måndag 3 januari 2011

Dagens enda fisk tappad vid hålet

Satsade även idag på ett gös pass och yr.no hade lovad 7 minus på morgonen, tyvärr så kan man ju säga att dem hade kraftigt fel.
När man kom ner till bilen så kände man att det isade skönt i ansiktet och när bilen startades så man kunde se tempen fick man ju en smärre chock, 17 minusgrader.
Fan också tänkte jag men allt va packat och klart så jag drog iväg och hämtade mörten då ser man bara tempen sjunka yttligare och stannade till slut på 20 grader.
Väl framme vid sjön i god tid så att alla spöna va riggade och klara när morgonljuset började smyga sig fram.
Det tog en halvtimme innan dagens första fäll kom, snabbt framme och gjorde mothugg men den fisken bommades och en halt mört kom upp ur hålet med små rivmärken från en minigös tänder.
Sen så va det dött ett bra tag innan dagens andra fäll kom försiktigt på ett spö en bit bort. När jag kom fram så tog den sakta sakta lite lina och mothugg sattes. Fast fisk och det va några välkända knyckar som signalerade gös. Upp i hålet tittade en liten gös runt 3 kg upp och sen släppte den och simmade ner i djupet igen där den hör hemma.
Sen så va det slut på det roliga och jag begav mig hemmåt runt två tiden.
Imorgon så blir det ett nytt pass men har inte riktigt bestämmt mig vart detta kommer läggas än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar