tisdag 1 februari 2011

Pulkan är helt klar nu

Idag så ställde jag in fisket, hade först tänkt köra en halvdag efter gös men hoppade över det i sista minuten på morgonkvisten.
Jag har lite att pyssla med här hemma som jag bara har skjutit upp då varje ledig dag ett tag har lagts ute på isen så behövde jag komma ikapp lite och för den delen så hade jag bara kunnat köra ett halvdagarspass och som det varit dem senaste gångerna så är ju skymmningen hetast och den hade jag ju fått missa.
Jag har istället skruvat fast alla skruvar nu till spöhållarna i pulkan då jag endast satte dit några provesoriskt innan då jag ville se om det blev bra innan jag gjorde fler hål.
Det har funkat perfekt så jag va och köpte lite mer skruv och fick det avklarat.
Sen har jag även kapat lite lina på alla rullarna då isen sliter mycket på linan samt gått över alla tackel och gjort några nya så allt är fräscht inför morgondagens gäddfiske då jag och Mathias drar iväg till en sjö en bit bort härifrån och jagar krokodiler.
Detta är en ganska ny sjö för mig där det finns bra potential till stora gäddor och väldigt väldigt starka gäddor för sin storlek.
Vi satsar nog att åka härifrån vid halv 5 så vi är uppe i god tid innan det ljusnar så vi kan ta en god kopp kaffe i soluppgången och spana ut över våra vippor som signalerar hyper nervösar mörtar.


5 kommentarer:

  1. Så,
    Istället för att fixa allt som skulle göras hemma stannade du hemma och fixade allt annat som också behövde fixas...? Eller har du det så förbannat bra att det bara är fiskerelaterade saker du behöver fixa med därhemma?

    //Familjeförsörjaren, husrenoveraren, småbarnspappan, bilfixaren, snöskottaren, pelletspannesotaren och äkta maken (i den ordningen)

    SvaraRadera
  2. Byt kärring mannen:)))

    SvaraRadera
  3. Kanske bäst att ligga lågt med fiske ett tag, och samla lite familje poäng ? Fiskarna är kvar i sjön.....

    SvaraRadera
  4. Haha, här va det ord och inga visor.

    Jag har ju givetvis varit hemma och pysslat med fiske saker idag.
    Åker iväg på ett gäddpass om 4 timmar.
    Låter inte kärringen dig fiska så kanske man ska byta. Eller?
    Inte lätt att få tid till allt när man har familj mm.

    SvaraRadera
  5. Det där pulkarrangemanget känner man igen !!
    Hoppas gäddfisket gick bra ?
    Mvh ! Ronnie

    SvaraRadera