fredag 11 februari 2011

Nytt is pb idag igen

Idag blev det en ny tur efter gös och slog pb idag igen med hela 60 gram.
Skönt att få en lite bättre fisk till såhär tätt inpå.
Fisket va ganska segt idag och tog ganska fort en gös runt 2 kg som va riktigt sliten och sen va det lungt ett tag innan det började snöa och jag hade 3 fäll på samma mört då gösen visade sin tjuriga sida till och spottade direkt så den gösen vann matchen mot mig kan man lätt säga.
Fick efter det ett bra fäll på spöet brevid och när jag kom fram så gick gösen iväg i rask takt så när räkneverket slog över 50 fot så nöp jag till och det svarade ganska bra i andra änden.
Först så trodde jag på lite gäddvarning men sen när man kände knyckarna så va det gösen som va i farten.
Gösen fajtade på riktigt bra och rusade ett par gånger innan den smidigt gled upp i hålet och vägdes till 4860 gram och ett nytt pb på gös från isen var ett faktum.
Ett par snabba bilder och sen fick hon simma tillbaka.
Efter detta så började det blåsa och ett väderomslag kom och fisket blev segt i många timmar, men lyckades lura en liten liten gös till innan jag gav upp och packade ihop.
Bara att ta nya tag imorgon för då sitter jag där ute och nöter igen.
Skitfiske

3 kommentarer: