lördag 12 februari 2011

Riktigt seg tillställning idag

Körde ett nytt pass efter gös och det skulle visa sig gå riktigt segt. Hade ut allt vid halv 8 tiden och fick ett fäll medans jag satte spöna.
Upp kom en liten gäddmete lagom gös,sen va det lungt i några timmar innan jag hade ett fäll med spottad betesfisk och efter en timme till så fäller samma spö och jag rycker då mörten ur munnen på dem.
Dem va inte alls i stöten idag och stog endast still under hålet och tjurade när dem tagit mörten.
Vid 2 tiden så fick jag ett nytt efterlängtat fäll men den fisken släppte strax under hålet och jag uppskattade den till ca 3 kg.
Sen va det återigen dött med bara lite mörtstirr till och från på ett par spön och när skymmningen började komma så fick jag ett fäll och kunde kroka en godkänd gös på 3.6 kg som snabbt fick simma tillbaka. Bara att sätta på en ny mört och sen ner igen och det gick inte 5 minuter innan det va dags på samma spö igen och upp kommer yttligare en gäddmetelagom liten gös.
När jag plockade upp så hade jag haft ett hugg på en av mörtarna och en stulen mört och detta hände i skymmingen då jag kollade allt innan dess.
Blir ett nytt pass i morgon och hoppas på bättre fart då.
Skitfiske

2 kommentarer:

  1. Tjena Frallan,
    Fråga, kör du med levande mört? skulle du kunna visa en klassiskt frallan-rigg för gös?

    kul läsning förövrigt ;)

    SvaraRadera
  2. Jag fiskar till 95 procent med levande mört och fiskar oftast med mörtar mellan 15-20 cm ibland ännu lite större om jag fiskar dem pelagiskt.

    Jag kan ta ett par bilder och lägga uppframöver på min olika riggar.

    Skitfiske

    SvaraRadera