torsdag 24 februari 2011

Nya göstackel

Har nu jobbat färdigt för dagen och sitter på mitt hotellrum och går över mina gös tackel. Det va vissa som flourcarbonen va lite slitet på så bytte ut alla tackel och knöt nya så allt är i toppskick.
Det blev lite blandade varianter som jag brukar köra med då jag ofta har lite olika varianter med pärlor och diverse småsaker. Det jag har märkt är att jag får mindre fisk på blänkskedar. Detta kan vara en tillfällighet men jag har fått en negativ vibb av det så har slutat upp med sådana tackel till just gösen.
Jag använder 0.45 flourcarbon och till det så har jag både 6or och 8or av märket owner och gamakatsu.
Jag tittade på Fiskefebers ismetefilm efter gös och provade Olas tackel med lite extra bly nere vid betesfisken som dämpar mörtens rörelser och det har fungerat mycket bra och jag har fått lite bättre medelvikt på just detta tacklet så det verkar fungera bra.
Men mycket är som med allt vad det gäller gösfisket att det går från dag till dag vilket som fungerar bäst så det gäller att prova sig fram.
Skitfiske på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar