lördag 6 oktober 2012

Lite blandat fiske

Det har blivit två gäddpass och två göspass den sista tiden.
Körde ett pass på gädda och det var flötestrolling med sill och makrill som gälde, fisket var segt och endast en liten gädda landades.

Efter det så blev det ett göspass som resulterade i några fina gösar, det blev totalt 6 stycken med vikter på 4,7 4,5 4,2 och 4 kg så bra snittvikt men den stora toppen fattades.

Igår så var det återigen tillfälle för lite flötestrolling och jag hade fått tag på fina braxnar som skulle stå på menyn för hösthungriga gäddor.
Hade direkt ett hugg på utlägg men den lyckades jag inte kroka tyvärr, skön start nu blir det nog åka av tänkte jag. Men så fel jag hade!
Inget hände på flera timmar innna jag får näst fisk och efter det blir det dött igen enda tills halv 4 tiden då dem vaknade till liv igen och jag kunde räkna ihop fyra gäddor i båten mellan 4,5 - 6,5 kg.

Han kom inte tillbaka levande ;(
Idag blev det ett nytt pass efter gösen men gösarna var inte i stöten och dem få fiskarna som man fick tog väldigt försiktigt.
Var dem inte livrädda för båten så stog dem still som kolli och det var lögn att få dem att stiga upp till jiggen men lyckades tillslut lura en 3 plus fisk innan jag bröt och åkte hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar