tisdag 23 oktober 2012

Ny härlig dag!

Efter att sett några bättre ekon innan det ljusnade sist så var jag tvungen att åka ut samma tid idag men testade en annan sjö.
Mycket riktigt såg jag idag också några bättre fiskar tidigt men dem var allt annat än intresserade av jiggarna och det skulle ta någon timme innan första junioren var i båten.

Körde på men hittade inte direkt någon fisk att släppa på men efter en kopp kaffe så ser jag ett skuggeko som skulle inspekteras närmare.
Ser att det är en bättre fisk och släpper ner jiggen mot fisken, den tjurar ett tag men efter en stund så stiger den sakta upp mot jiggen men vägrar hugga.
Börja reta den lite och efter ett litet tag kan den inte hålla sig längre och klipper till.

Känner det är en bättre fisk och den landas i håven utan problem och kan mätas och vägas till 6040g och 84 cm. Gött!!
6040g 84cm
Krokar av snabbt och ett par bilder innan hon simmar ner i djupet igen.

Kör vidare några hundra meter innan nästa fisk visar upp sig rätt högt upp i vattnet och den var riktigt sugen och hugger direkt.
4680g
Upp kommer en långsmal hane som inte ville annat än att sätta tänderna i min jigg.
Skönt med två snabba nu verkar det komma igång tänkte jag men icke, istället blir det sten dött och det dröjer över 6 timmar innan nästa fisk hugger och med den avslutar jag dagen.
Skitfiske

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar