tisdag 30 oktober 2012

En fisk räcker

En fisk räddade hela dagen idag.
Fisket var riktigt dåligt med skygga gösar som man inte kunde stanna en sekund över innan dem stack iväg. Fiskade på i 5 timmar utan att en enda fisk kom upp för att titta på jiggen och humöret och självförtroendet sjönk så djupt det bara kunde och jag funderade på att bryta.

Då får jag träff på en mindre fisk som direkt stiger upp och hugger stenhårt. Hmm konstigt då alla andra tok skyggat hela dagen.
Bestämmer mig för att köra på någon timme till och efter en stund syns ett bättre eko som inte går undan utan står snällt kvar.

Får släppa tre jiggar innan den stiger upp och hugger stenhårt. Rejält spöböj och den rusar med lina.
Det blir en hård kamp och benen darrar för fisken känns riktigt bra.
Upp kommer en fin gös men inte av den kalibern som jag trodde med den brutala styrkan fisken visade.
Men denna fisken räddade en annans helt hopplös dag.
6520g 86 cm
Skitfiske!

3 kommentarer:

  1. Bra blogg.Men som lite fotonörd som man är,kan du inte ta korten när du sitter,så du får med lite bakgrund förhoppningsvis och inte bara himmel.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har lite svårt att sitta ner och få snabba bilder. Det är svårt att få till så att inget är i vägen då ekoloden kan skymma fisken.
      Sen går det väldigt fort att ta dessa bilder så fisken får friheten åter oskadd så fort som möjligt.
      Vilket för mig är viktigare än en perfekt bild. Men förstår precis vad du menar och många bilder ser likadana ut.
      Skitfiske

      Radera