söndag 9 mars 2014

Värdelöst pass

Var ute ett pass mitt i veckan som gick, rampade i vid sjutiden och drog ut mot djupare vatten men när man kommer ut så blåser det bra mycket mer än vad våra kära metrologer förutspått.
Det är till en början jobbig sjö och riktigt kallt om händerna och gösarna var totalt livrädda för vad allt av gummi var.
Hittade inte ett ända bra eko på hela dagen och tror inte jag fiskade på en fisk över 3 kg.
Förövrigt hade jag endast en fisk som steg mot jiggen och den lyckades jag kroka och det var en gös modell mindre som hade fått lite stryk av gädda modell större så den va nog rätt desperat av att äta.
Men som sagt en fisk som steg mot jiggen vilket är något sorts rekord i totalt värdelöst fiske.

Har jobbat hela helgen och fått läsa rapporter men imorgon är jag ledig och då är det min tur att gotta mig på sjön.
Vi får se om gösta är på hugget eller om det bara ska blåsa. Skitfiske

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar