torsdag 27 mars 2014

Fortsatt svårfiskat

Efter att ha stått på mässan hela helgen så var ju givetvis fiskesuget stort och på måndag morgon när klockan ringde så var man väl inte sådär superpigg men efter ett par koppar kaffe så var man ju taggad och igång.
Rampade i båten tidigt och detta var första gången iår som man skulle få fiska utan att behöva gömma sig för vinden men istället så kommer ju dimman som ett brev på posten.

Dimman låg och jävlades med mig fram till halvtio tiden innan den behagade lätta. Fisket var inte alls bra då jag hade svårt att hitta bättre ekon men det blev någon junior då och då.

Det skulle dröja fram till halv 6 tiden innan jag får på en lite bättre fisk, ingen jätte men runt 4 kg som tog min slimteez efter att jag mer eller mindre retat upp den till hugg efter att jagande efter den.

Hon stog på 4 meter men gick bara undan hela tiden men tillslut så small det. Klart inte hon var super sugen på mat då hon hade en halvkilos gädda i svalget.
Färgen Terminator!
Skitfiske!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar