onsdag 19 mars 2014

Gösfiske igen

Efter att ha testat på lite spinn efter gädda så fick det nu igen bli ett nytt pass efter gösen och som vanligt skulle det blåsa upp rätt rejält under dagen. Det gjorde att jag åkte ut rätt tidigt och får köra några timmar i väldigt milda vindar och jag hittar endel fiskar att släppa på. Dock så är dem väldigt rörliga av sig och det är svårt att få kontakt med dem.
Rädda gösar :(
Får någon mindre gös innan vinden börjar ta i ordentligt och jag får börja bege mig mot mer vindskyddade områden där du inte alls ser mycket fisk men får ett par mindre fiskar. Framåt eftermiddagen så lugnar sig vinden igen och man kan byta område igen och jag lyckas ta ett par gösar till med en topp på 4,6 kg innan det var läge att bryta för hemgång. Imorgon åker jag upp mot våran huvudstad för att vara på sportfiskemässan hela helgen vilket kommer bli extremt skoj. Skitfiske

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar