lördag 4 januari 2014

Ny slowtrolling dag efter gädda

Hade Åsberg gästande i min båt och tänkte köra lite slowtrolling på ett nytt område som vi inte fiskat innan.
Vi kör på ett par timmar innan första påslaget kommer, först på mitt en spö men sedan strax efter så har Åsberg också kontakt med fisk.
Jag krokar och drillar ett 30 tal sekunder innan fisken kliver av och det kändes lite som gösta hade varit i farten och huggt över mörtarna.
Johans fisk kliver också av men vi vänder direkt om och går över samma fläck igen och då står vi båda två med böjda spön igen.
Upp kommer två mellan gäddor, 3-5 kg.

Fiskar vidare utan mer kontakt och vädret visar att det ska blåsa upp så vi väljer att byta område och strax innan vi ska plocka nyper jag en 5+ gädda som varsamt krokas av och får simma hem igen.

I det nya området finns betydligt mer ekon och betefisk men jag får två hugg till som resulterar i fisk och det är en 6kg samt sista fisken som blev dagens tyngsta med sina 6800g.
Mörkret tågade in och det var bara att bryta dessa korta dagar som det blir nu med allt mörker.

6800g

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar