torsdag 2 januari 2014

Årets sista fiskepass!

Mötte upp Åsberg vid rampen som precis hade anlänt innan det började ljusna, vinden låg på rätt bra från sydväst men vi skulle ligga vindskyddat och släpa runt på lite mörtar så det skulle inte störa nämnvärt.
Vi tuffar ut på sjön och börjar släppa ut våra mörtar och hinner köra en 30-40 minuter innan jag får ett distinkt hugg på mitt innersta spö.
Det är inte mycket att hålla på ett ett hårt mothugg sätts och fisken sitter och ruskar hejdlöst i andra änden.
Fisken kommer lugnt och fint in till båten och vi håvar en gädda som vi tror är runt 7 kg men väl i båten så har den en fin kondis och tynger vägen till 9180g och mäter 102 cm.
9180g
Detta var precis den starten vi ville ha, fisket rullade på med lite hugg då och då och jag får på en bättre fisk igen som tyvärr släpper efter några sekunders drill men gäddan gick vinnande ur den striden.
Vi kör vidare och lyckas få några fiskar till innan jag får ett nytt hugg på samma ställe som jag fick 9an tidigare under dagen.
Fisken går snällt med till håven och hon kan vägas till 6,3 kg och efter den dog fisket ut mer och mer inför mörkrets intåg och storleken på de gäddor som högg blev mindre och mindre.
6300g
Nu har det varit nyårsfirande i några dagar så imorgon blir det att åka ut på sjön igen och se om vi kan hitta några huggvilliga gösar.
Skitfiske!

2 kommentarer:

  1. Har du redan fiskat färdigt?Det blir väl några turer till får vi hoppas!

    SvaraRadera
  2. Hehe, Jo det är ju klart, 2013 sista pass!

    SvaraRadera