tisdag 2 juli 2013

Sovmorgon med kvällsfiske som gav resultat

Ställde ingen klocka denna natten då jag tänkte sova tills jag vaknar och sen åka ut och köra längre in på kvällen istället.
Var på plats vid sjön vid tio tiden och började söka av vatten efter bättre fiskar, dock så är det väldigt dåligt med bättre ekon men för efter någon timme tre snabba fiskar av mindre storlek och jag väljer efter några timmar att byta område.

Hittar direkt ett riktigt bra eko som går upp och tittar 3 ggr på olika jiggar men väljer att inte hugga utan bara sjunka undan.
Efter detta så hittar jag inte någon fisk på många timmar men så plötsligt så ser man fisk igen och dem har en liten huggperiod och några bättre fiskar få syna insidan av båten och åka vågpåse.
5600g

5080g
Efter dessa två snabba fiskar som högg tätt efter varanda så dör det ut igen och fiskarna blir väldigt svårflörtade igen och det går några timmar till innan jag fångar några mindre gösar.
Klockan börjar närma sig 20:00 då jag kör på ett riktigt bra eko, fisken står på nio meter och jag skickar ner jiggen men får ingen reaktion.
Lirkar med fisken och byter jigg och efter 10 minuter så kommer det en reaktion och fisken börjar stiga mot jiggen.
Fisken står länge och granskar jiggen innan det kommer ett karatehugg och en bättre gös sitter på kroken och strider på riktigt bra och knäna börjar darra. Det är en härlig känsla och väldigt spännande på vad som kommer dyka upp från djupet.
Fisken bryter efter ett tag ytan och jag håvar en fin fisk. Dock är den rätt tom i magen men längden och ryggen talar om att det är en tung fisk.
Fisken vägs till 8080gram och är 94 cm lång innan hon får friheten åter.
8080g

94cm

Blev någon mindre gös till innan jag packade ihop nöjd och belåten med dagen och började resan hem.
Skitfiske

2 kommentarer:

  1. Inser ju snabbt att man ligger i lä när man kikar på dina bilder i Bloggen:)

    Får nog fan sänka din båt om jag skall ha någon som helst chans att mäta mig med dig:)

    Skämt o sido... Riktigt schyssta bilder och en bra blogg.

    Out: Innehavaren av svenska gösrekordet år 2030;)

    SvaraRadera
  2. Tack, jo jag har haft bra flyt i fisket i år så jag klagar inte.
    Det är bara att kriga på så kommer resultaten efter hand.
    Mvh Frallan

    SvaraRadera