söndag 7 juli 2013

Ny skön dag med bra huggperiod

Körde ett nytt pass efter storgösta idag och direkt på morgonen hittade jag ett par bättre fiskar dock så ville dem inte stå kvar under båten så det blev en hel del båtåkning för att hinna efter dem.
Det dröjde några timmar innan jag kunde få första fisken till hugg och upp kommer en godkänd gös.
5220g skön start


 Fiskar vidare i någon timme innan jag får syn på ett massivt eko på 9 meters djup, fisken går undan lite till att börja med så efter lite trixande och svordommar så får jag ner jiggen och gösen hinner se den innan den ska skygga undan och blir nyfiken och ska inspektera jiggen.
Fisken stiger och pulsen går upp, allt smälter samman men hugget kommer inte. Fisken står bara och stirra på jiggen och jag ger en liten dallring i jiggen och kommer hugget.
Känner direkt att det är en bra fisk och den krigar på bra innan hon ligger tryckt och säkert i håven.

7700g 90 cm kanon kondis
 Riktigt nöjd och belåten så knäpper jag ett par bilder innan hon får simma hem igen.
Letar vidare men hittar dåligt med ekon förrens ett bättre eko till uppenbara sig på skärmen.
Fisken beter sig precis som den andra, kommer upp och stirrar innan hugget kommer och en hård kamp med kraftigt spöböj blir resultatet. Väl i håven ser jag att det åter är en riktigt bra fisk men tyvärr inte alls samma kondition som den förra.

7020g 91 cm



5120g


Det blev även en femma till innan fisket dog av totalt efter detta och endast någon mindre fisk gick att lura men samtliga fiskar föll för Westins Bass Orange 6 tums som var överlägset hetast just idag.
 Men nöjd och belåten så åkte jag hemåt för att ladda inför nästa pass.
Skitfiske

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar