tisdag 9 juli 2013

Senaste fiskepasset

Vädret visade att det skulle bli en fin dag på sjön vilket det också blev, riktigt skönt väder med fina vindar och strålande sol.
Fisket var delvis väldigt trögt med svårflörtade gösar som inte ville bita och att det var väldigt få fiskar som det gick att fiska på.
Det var en del bättre fisk som stog på 12-14 meter men som är på tog för djupt för att släppa på då dem inte klarar en återutsättning.
Istället letade jag vidare och tänkte att jag kunde besöka platsen igen om några timmar för att se om dem har stigit uppåt och är fiskbara.
Det hade dem och jag lyckades tillslut lura en bra fisk till hugg.
7180g 90cm
Skönt med lite tunggung i spöet och efter lite vägning och mätning fick hon simma ner i djupet igen.
Det visade sig att det var en liten huggperiod just nu och jag landar en kort stund efter en godkänd fisk till.
5160g
Det blev även ett par mindre fiskar innan allt dog ut totalt och all fisk var som bortblåst. Krigade på 4-5 timmar till utan att hitta en ända vettig fisk förutom en gädda som inte den heller ville hugga och jag bröt för dagen.
Skitfiske

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar