torsdag 8 december 2011

Pelagiskt gösfiske

Fick en dag ledigt från jobbet och vädret verkade bli helt okej med svag vind och ett par minusgrader.
Började fisket vid strax innan nio och började leta efter fisk, efter ett tag hittar jag ett område där dem står ganska tätt och jag lyckas få en gös strax under 3 kilo att hugga direkt.
Efter det så har jag ett par hugg som jag missar men runt middag så ser jag en bättre fisk ett par meter ovanför botten och jag försöker stanna över fisken men missar den ett par gånger innan jag får stop på båten men en klockren träff.
Jag släpper ner jiggen och den står bara still och verkar inte alls intresserad, efter ca en minut så stiger den sakta sakta och efter ytterligare lite funderingar så hugger den försiktigt.
Fisken är riktigt slö och gör knappt ett knyck på vägen upp till båten. Det är en fin fisk som vägs till 4720 gram och 83 cm innan den får simma hem igen.
Efter detta så bränner jag en fisk till innan jag avbryter fisket tidigt då rampen var väldigt hal så det skulle nog bli lite strul att komma upp men det löste sig det också tillslut.
Nu är tempen nere på 3 grader och blir det lite minusgrader framöver så lägger sig nog sjöarna snart.



Skitfiske

2 kommentarer:

  1. Tack Ronnie.
    Vad håller du själv hus? Dåligt med uppdateringar från din sida det sista. Hoppas allt är bra.
    Mvh Frallan

    SvaraRadera