fredag 30 december 2011

Härligt december väder

Vindstilla och fint när jag vaknade så det blev inte den sjön som jag hade planerat att köra på utan satsade mina jiggar i annat vatten.
väldigt svag sydvästlig vind bjöds det på långt in på förmiddagen innan det runt 12 tiden vände och började blåsa upp från norr.
Fisket började trögt och inte förrens efter 3 timmar så fick jag en mindre fisk som stog och tryckte nere vid botten, tog en till ganska omgående i samma size.

Efter detta så blev det trögare och jag hittade inte mycket fisk att skjuta på.
Men tillslut så kom det upp en liten båge på lodet och jiggen åkte ner och med upp följde en godkänd gös på 3+ upp.
Tar också kort därpå en mindre fisk till.

Nu så är det snart dags att åka innåt rampen när jag hittar ett kalasfint eko mitt ute i sjön.
Släpper ner jiggen och man ser att den börjar stiga och det är bara en knall gul boll som står runt jiggen men den biter inte.
Jag tappar fisken då det blåser endel men hittar den direkt igen, ner med en annan jigg men samma denna gången. Stiger snabbt upp för att titta och sen händer inte mer.
Tror jag släpper på samma fisk 7-8 gånger innan jag ger upp och åker hemmåt.


3+ gös

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar