torsdag 29 december 2011

Kvällspyssel

Nu när man ska vara ledig två veckor och man tänkte köra stenhårt med fisket så ska naturligtvis vädret sätta stop för detta så det har inte blivit alls så mycket fiske som jag hade tänkt.
Igår var jag ute några timmar på förmiddagen då det skulle vara hyfsat lugnt.
Jag var lite sen till rampen då nycklen till båten gick av så jag fick åka och hämta extra nycklen innan jag kom iväg vilket tog lite extra tid.

Väl ute på sjön så var det tänkt prickskytte på gösarna men gösarna lyste med sin frånvaro och det var bara mindre fisk ute i frivattnet.
Gjorde några försök på dem men de stackarna var skrämda och flydde jiggarna i rasande tempo.

Körde fram till strax efter 12 då det började gå metersvågor som gjorde fisket omöjligt så det vara bara att packa ihop och åka hem.

Idag så har det återigen blåst så det blev en tur in till stan för att tröstköpa lite nya fiskesaker så ikväll har det riggats jiggar mm.
Imorgon blir det en ny sväng på en annan sjö där det antalsmässigt brukar vara bra men tyvärr av mindre storlek, det får bli så när vindarna vägrar samarbeta.'
Skitfiske


Mys i soffan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar