fredag 23 december 2011

Dagens fiske

Efter att jag vek ner mig igår och ställde in fisket så fanns det inte några andra alternativ än att köra ett pass idag.
Med lite regn och några plus grader under natten så var all snö borta så rampen var fin så det skulle inte bli några problem att traila upp båten idag.

Var på plats vid 8 tiden då det ljusnade och började leta efter fisk, det fanns en hel del men mestadels mindre ekon.
Det var väldigt trögt och dem var upp och smakade lite på stjärten på jiggen ett par gånger och timmarna gick.

Runt lunchtid så hittade jag ett eko som stog strax över botten och ner med jiggen till honom, det hände inte något på säkert en minut men sen så kom det ett försiktigt hugg och det kändes att det var en godkänd fisk.
Det var ingen större fajt utan den följde sakta och säkert upp till ytan och jag kunde väga in en godkänd gös på 3600g.
Körde en timme till innan jag gav upp då det var rejält kallt om fingrarna då det var lite duggregn samt lite blåst.
Hoppas på lite bättre vindar framöver så man kan komma ut snart igen.
Skitfiske

Dagens ända fisk 3.6 kg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar