söndag 25 september 2011

Vertikal fiske

Var igår ute och körde mitt första riktiga pass prickskytte och det är lite svårt till en början att få kontroll över båten särskilt om man kör i motvind. Men det gick bättre och bättre ju lägre dagen gick.
Hittade inte så mycket fisk och dem mindre ekona som man hittade var sega och gick inte upp och spanade in jiggen.
Men sen efter många fisklösa timmar så fick jag min första gös på denna metoden som låg på runt 2 kg.
En timme senare så såg jag ett kanoneko som stog nere på 6.5 meter och jag lyckades stanna båten perfekt över och ner med jiggen.
Gösen stog och tittade ett tag innan den sakta steg upp och sög i sig jiggen och sen var fajten igång.
Otroligt kul att ta dem på så pass lätta grejjer. Fisken vägdes till 5330 gram och var 80 cm lång och då blev det ju ett nytt vj pb så det fick bli lite champagne på kvällen.
Idag så var det fiskefri dag men kommer köra måndag, tisdag och onsdag här nu om väder och vind tillåter.
Skitfiske



Simmar ju givetvis hem igen.


Alltid skumpa vid nytt pb

2 kommentarer:

  1. Grattis till ditt PB PÅ VERTIKAL.MVH mikael Team Foogde

    SvaraRadera
  2. Grattis mannen! blir förövrigt ett 2dagars pass på ralången för mig i helgen.. :)

    Simma lugnt// Kimen

    SvaraRadera