torsdag 8 september 2011

Små gösarna var i stöten

I tisdags kväll när man åkte hem från jobbet så var man laddad till 100 procent för 2 dagars fiske och så skulle det komma lite paket från höger och vänster med fiskesaker.
Men när man kommer hem och kollar vädret så ser man att Onsdagsfisket bara var att glömma med regn och vindbyar upp mot 20m/s visades det.
Sovmorgon och sen ner och hämta mitt vertikalspö som hade kommit och låg och väntade på mig.

Torsdagen så lovande ut med svagare vindar men lite regnskurar men det klarar man ju av så fiska var ju självklart då många dagar blåst bort för mig dem senaste veckorna.
Rampade vid 7 tiden och började vertikalfiska nån timme och hade några stötar och ett par mindre fiskar upp innan jag tröttnade då man inte fick någon bra kontroll på det hela med frontmatade motorn så jag väntar tills allt är iordning innan man börjar med det.

På med ett gäng olika nissar och trolling istället och det högg lite då och då men mest smått, hade en 3 kgs som topp och när jag bröt vid 14 tiden så hade 25 gösar och 3 gäddor varit och synat båten innan dem fick simma hem igen.

Nu blir det jobb ett par dagar innan man kommer ut på sjön igen.
Skitfiske

1 kommentar:

  1. hehe.. nu går jag omkring och sjunger "små gösarna små gösarna är lustiga att se" på jobbet.... :-)
    /Göran

    SvaraRadera