söndag 18 september 2011

Första frostnatten

Jaha då är det bara att inse att vi går mot kallare och bistra tider framöver. Igår morse var det första gången som isskrapan fick åka fram för säsongen.
Drog iväg och skulle köra lite vertikal fiske men det var ingen vind och en kall natt med endast 1 plusgrad när jag åkte ut mot sjön så tokdimma var att vänta.
Jag hade planer på att köra en annan sjö men där är det en bit transportväg upp till fiskeplatsen och i den dimman hade det tagit ett par timmar så det fick bli taktikbyte och byta sjö.

Dimman låg tät dem första två timmarna så fisket var uselt då jag kanppt såg någon fisk och dessutom att få dem att hugga var knepigt.

Sen sprack det upp och det började hugga lite små gösar men det var inget goo alls i dem utan det var kinkigt.
Fiskade vid botten och det blev några små fiskar på förmiddagen innan jag sista timmen skulle prova på lite pelagiskt fiske och jag körde över ett par fine ekon som jag försökte stanna och få kontroll över båten så man fick en bra träff men icke.
Hittade inte fisken innan båten drev iväg så kunde aldrig släppa på någon fisk.
Så det kommer behövas träna en hel del för detta innan jag blir vän med elmotor och båt så man får detta spännande fiske att fungera.

Skitfiske

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar