måndag 14 mars 2011

Gäddpremiär i Lödde

Klockan ringde redan vid halv 3 på fredag natten och siktet va inställt på 2 dagars gäddmete i lödde.
Detta är första gången som jag är där och fiskar gädda då jag endast va där förra våren och jagade borre.
Så grön som man är på detta åfisket så väntade man sig inte allt för mycket i detta svårfiskade vatten.
Björn kom och hämtade upp mig här och sen bar det av dem 25 milen ner till ån och vi hade allt riggat och klart vid 6 tiden och vi åkte ut med stora förhoppningar.
Efter cirka en timmes fiskande så dyker mitt flöte och drar ut några meter kvickt i sidled och pulsen stiger ju ett par hundra slag och precis när jag ska göra mothugg så kommer flötet upp och inget mer händer.
Tar upp och kollar mörten och inga direkta märken var det i den så det va ett tamt försök av gäddan att få sig en måltid.
Efter det nöter vi på ett tag till på samma plats men inget mer händer.
Kör ett par förflyttningar men inget mer händer på hela dagen tyvärr. Vädret var sol och 5-6 m/s sydvästliga vindar.
Dag 2
Vattnet hade sjunkit lite och det va vindstilla och ganska klart vatten och väldigt lugnt vatten. Så lugnt att det ibland va svårt att få ut mörtarna på drift.
Vi nötte på hela dagen men inget hände så vi bröt vid halv 4 tiden och packade ihop och åkte hem.
Tror det blir en helg till lite längre fram då vattnet blivit lite varmare.



3 kommentarer:

  1. Hyrde ni båt eller va gjorde ni? (Ser att det inte e er båt) :-)

    Jag hörde något om en gädda på 10.4 som togs där nere nu i helgen..?

    SvaraRadera
  2. Nej vi hyrde inte, vi hade med oss en mindre båt som vi lånat hemifrån.

    SvaraRadera
  3. Okok =) Synd att ni inte tog något.. :/

    SvaraRadera