onsdag 16 mars 2011

Sista dagen för denna ledigheten

Idag var det 6 dagen på rad som det fiskades och det va återigen gös som stog på tapeten och förhoppningarna var inte på topp då det skulle vara ett par grader kallt och blåsa ganska kraftigt från öst.
Hade spöna riggade vid nio snåret och ganska omgånde så får jag ett hugg på en pelagiskt fiskad mört och krokar en liten gädda som snabbt fick simma tillbaka igen.
Det var ganska så aktiva mörtar så visst fanns det jägare i området som stressade upp dem plus att det var rätt blåsigt så dem skakades igång av vinden.
Det går ett tag och kaffet dricks i den sköna vårsolen innan ett kraftigt bjällrande hörs efter en attak från en gös och vippan dras ner mot hålet innan den löser ut.
jag smyger sakta fram då dem är väldigt försiktiga och broddarna knastar så förbaskat i isen men gösen hade redan spottat.
Jag hade totalt 7 hugg på 4 olika spön innan jag lyckades kroka första gösen som var av modell mindre.
Efter den gösen så bröt jag fisket då jag hade lite annat att sköta innan jag åker iväg och jobbar imorgon igen.
Skitfiske

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar