fredag 11 mars 2011

Blandat väder idag

Körde ett halvdagars pass efter gös idag och vädret va på förmiddagen soligt men en hård västvind som kylde lite.
Var vid sjön ca 9:30 och när jag satte andra spöet så högg det på första och det va en liten gädda som hälsade på.
Sen när allt va satt så dröjde det inte länge innan det bortesta spöet flaggade och när jag kom fram så gick linan ut i ganska rask takt och det va tydligt gäddvarning.
Men efter mothugget så kände man att det inte va en gädda utan en fin gös på 4080 gram skönt med en bra start på dagen.
Nästa fäll kom någon timme senare och fisken hade inte tagit en ända fot lina så jag kände lite försiktigt i linan och visst var det något som stog och smaskade på min mört.
Satte ett hårt mothugg och efter ett par rusningar så kunde jag landa en gädda runt 5 kg.
Efter detta så började det snöa ordentligt och fisket avtog helt ett tag men när det slutade så började det hända grejjer igen.
Hade tre fäll på samma spö innan jag lyckades lura en minigös som hade tagit sig vatten över huvudet då den försökte sig på en ganska stor mört så det va precis han fick in den i munnen.
Det blev stilltje ett tag till då det började snöa igen och när det slutade så tog en fin gös på ca 3.5 kg en pelagiskt fiskad mört som han tagit 2 gånger innan och det blev tredje gången gillt då han fick syna ovansidan av isen.
Hade ett par spottade mörtar i slutet av dagen innan jag packade ihop och gick hem.
Nu börjar packningen tills inatt då vi drar ner till Lödde ett par dagar.
Skitfiske


Pelagiskt 3.5 gös som simmar hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar