torsdag 26 maj 2016

Segt fiske men släppte sista timmen

Krigade ett pass förra veckan som de första 9 timmarna gav ett par junior gäddor men gösarna var väldigt få och riktigt snabba på att simma undan när dem stog högt upp i vattnet.
Testar runt med många jiggar men dem synade ner allt och i denna sjön är det ruskigt svårt att få dem som står högt att hugga.
Dem kan gå upp och kolla på jiggen men huggen uteblir i vanlig ordning.

Runt halv fem tiden på eftermiddagen så ändrades något och jag klipper först på en bättre gös som jag tror under hela drillen är en gädda men vad positivt överaskad man blev när en fin gös kommer upp och hon säkras i håven.
90 cm 7+
 Hon var utlekt och vågen stannade strax över 7 kg, alltid ruskigt skönt när fisket varit ultrasegt hela dagen.
Kör vidare och klipper nästan direkt ett gädda runt 6 kg som jag krokar loss i vattnet när jag till min stora förvåning ser att stingern är avbiten och sitter i läppen och hon simmar iväg.
Är ju fan tänker jag det var inte så klyftigt gjort men det skulle visa sig att det skulle lösa sig.

Letar vidare och hittar snart en bättre fisk till och får ett hugg och drillen börjar och känner att det återigen är en bättre fisk men strax därefter tackar "hen" för kaffet och kliver av.

Kör vidare i området och hittar nu ett eko som står högt som också hugger och en gädda till har fattat tycke för min bass orange i 6 tums modellen och efter några roliga rusningar så ser jag min stinger sitta i läppen.
Håvar för att det ska gå rätt till denna gången och strax så är hon fri från krokar och allt och simmar glatt hem igen.
Gäddor är bra dumma eller var denna smart för att bli av med kroken? Jaja det får man ju se på lite olika sätt.
Blev en liten gös till runt 4,5 kg som fick bli sista då jag hade tid och passa. 
Skitfiske

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar