torsdag 12 maj 2016

Kvällspass efter jobbet gav utdelning

För någon vecka sedan så kunde jag sticka någon timme tidigare från jobbet och jag skulle kunna hinna med 3.5-4 timmar om jag hade lite extra tung högerfot hem vilket det också blev.
Kom ut på sjön men till en början så var det dåligt med ekon tills jag hittade en brant där det stog lite fisk.
Får en till att ta som var runt 4.5 kg och någon mindre innan jag hittar ett bättre eko som står 3-4 meter ner under båten.
Så fort jag kommer upp på fisken simmar den neråt och ställer sig nere på botten nere på 8.5-9 meter, jag följer efter med jiggen lite försiktigt och efter några minuter så simmar hon upp mot jiggen och lite magiska rörelser på spötoppen så hugger hon.
Känner direkt att det är en bättre fisk och när hon bryter ytan och jag ska håva så trasslar jag in håven lite i elmotorn men den lossnade och hon var säkrad.
Trodde inte hon var så stor till jag lyfte in henne i båten då kondisen var ruggit bra.
Fisken vägs till 8340g innan hon får simma tillbaka.
8340g
Ibland så kan kortpass även löna sig.
Skitfiske!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar