torsdag 19 maj 2016

Huggvillig fisk men få ekon

Sista passet jag körde var det fint väder och jag trailade ner båten i plurret vid sjutiden och efter 15 minuter transport var jag framme på fiskeplatsen som jag tänkte starta dagens sökande på.
Hittar få fiskar men dem verkade vara på gång och fick någon runt 4.5 kg som snabbt fick simma hem igen.
Letar vidare och det går lång tid mellan ekona denna dagen och jag hittar ett bättre eko som går upp två gånger på slimen men som inte hugger och de andra jiggarna visar hon inget intresse för.

Krigar vidare och det tar timmar innan nästa fisk hittas men hon smäller på. Vilket visar sig vara en bra fisk.
Dock utlekt men hög och fin.
6120g


Kör vidare och byter område för att hitta mer ekon men det vill sig inte där heller men håller ut ett tag till och lyckas lokalisera en 4.5kg gös till innan jag bryter och åker hemåt. Skitfiske

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar