fredag 29 april 2016

Konstigt väder men det gick tillslut

Ny dag och ny möjlighet, 04:00 ringer klockan och man asar sig ur sängen och sätter igång kaffet för att sedan fixa lite käka och snart så sitter man i bilen med båten efter.
Kommer fram i bra tid till sjön och kör ut på en nästintill spegelblank sjö vilket man inte varit bortskämd med det sista.
Hittar ganska snart lite fiskar och lyckas ganska fort lura en bättre fisk som fick agera fotomodell på ett par bilder innan hon får simma hem igen.
6040g
Kör vidare och får någon fisk runt 3.5 kg som jag ser något konstigt på sidan av fisken, ser då att den har trasslat in sig i en fiskelina (något gammalt metetackel) så jag befriar henne från blyn och linor och hon blev så glad över detta och simmade hem igen.
Efter detta dör fisket ut totalt, vinden ökar och vänder åt alla håll och kanter. Det regnar det haglar det är vindstilla det blåser storm så fiskarna står bara och trycker och visar inga tendenser att vilja äta.

Kör 7-8 timmar utan någon fisk innan jag uppe på en kant hittar ett bättre eko som står 1 meter över botten och jag släpper jiggen men fisken går direkt undan åt sidan och jag testar ett par gånger men fisken ser aldrig jiggen men glider ändå undan.
Tillslut får jag fisken att stiga men vill inte ha den jiggen så jag tar nästa spö och skickar ner min kära slime och då kan hon inte hålla sig.
Smäller på bra men jag märker ganska fort att jag nog krokat på en gädda av bättre kaliber, drillen går bra och jag mäter gäddan till 115 cm innan hon får simma hem igen.

Hittar strax efter det ett bättre eko som efter lite lirkande stiger upp och hugger för att döda. Tror faktiskt på gädda igen då det varit mycket gädda i området men känner de härliga knyckarna och en fin gös glider in i håven.
7320g
 Extremt fin gös med ruggit fin kondis.
Efter detta hittar jag ett par fiskar till att fiska på men de visar ingen tendens av att vilja äta så jag packar ihop och laddar inför nästa dag.
Skitfiske

2 kommentarer:

  1. Skulle vart sjukt skoj och intressant att läsa om lite inställningar och hur du läser ditt ekolod.

    Mvh

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, Ska försöka göra ett inlägg om det. Något speciellt du undrar över.
      //Marcus

      Radera