tisdag 26 april 2016

Fortsättning på vårsatsningen

Efter att få ofrivillig vila tre dagar så kommer jag äntligen ut igen då vinden bara skulle ligga på 8-9 ms i byarna så det var fiskbart.
Känner mig riktigt taggad då jag inte kommit ut på ett par dagar så klockan ringer tidigt och jag är på plats vid hamnen i bra tid för att ta till vara på dagen.
Vädret är klart och fint med sol vilket både jag och gösarna brukar gilla men kalla vindar gjorde det lite ruggit på morgonen innan solen började värma ordentligt.
5500g
Började rätt fort med en 5.5kg, ganska slank fisk som fick simma åter fort.

Krigar vidare och får ett par mindre fiskar som står högt upp i vattnet att hugga innan klockan närmar sig lunch och jag ser ett bättre eko som stiger och klipper jiggen efter en stund med betänke tid. Fisken kommer upp till ytan efter lite stånk och stön och jag kan landa en fin vårgös av bra proportioner.
7300g
Fiskar vidare ett par timmar och får några mindre fiskar innan jag hittar ett bra eko som stiger upp och hugger jiggen efter några lockryck och jag sätter ett stabilt mothugg men då händer det som inte får hända. Jag har glömt att ställa bromsen i botten efter en annan fisk under tidig förmiddag och jag drar bara ut lina utan att fisken då krokas och går givetvis loss direkt. Sådant som inte får hända händer ibland och det är bara att kamma till sig och försöka bli bättre på det.


Olof Engstedt från sportfiskarna skulle hålla ett föredrag i mina trakter och hörde av sig på förmiddagen om jag var ute och frågade om han fick hänga på ett par timmar innan det skulle börja vilket var okej för min del så vid tre tiden så åkte jag in och hämtade upp honom och vi hade ett par roliga timmar.
Olof lyckades peta upp en kort men välgödd gös som jag tror låg upp mot 6 kg men vi vägde den inte och hon fick simma hem efter ett par bilder.
Olof med fin vårgös!
Lämnar av Olof då han har tid att passa men fisket känns hett så jag drar ut ett par timmar till men hittar bara ett bättre eko till de sista timmarna men får henne till att hugga och ytterligare en femma vägs in.
5+
Jag packar efter denna ihop och åker hem för att vara inblåst ett par dagar till.
Skitfiske

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar