torsdag 21 april 2016

Gös av perfekta mått

Inga gäster på jobbet denna dag så vi tog beslutet att stänga och det var ju inget man klagade över så det var självklart vad man skulle lägga sin lediga dag. På sjön givetvis! Efter någon timme i bilen så kommer jag fram till rampen där fiskasakerna åker i båten och sen ner i sjön.
Kommer ut som vanligt i bra tid och hittar ett område som håller lite fisk och jag får kämpa för att få ett par fiskar i båten.
Tillslut hittar jag ett bättre eko som också visar intresse för jiggen och nyper den stenhårt när hon väl bestämt sig.
5300g
Fisken väger 5,3kg och en bra start på dagen.
Krigar vidare men ekona försvinner och jag testar av andra områden av sjön min lika tomt där och klockan börjar ticka iväg i rasande fart.
Kör upp på en kant och ett större eko som står precis till höger om båten utmärker sig från de andra fiskarna och jag backar sakta upp på henne.
Fisken går undan ett par gånger innan jag kommer över henne och kan släppa jiggen men fisken går återigen undan ett par meter men nästa gång så ser hon jiggen och får intresse knappt 3 meter ner.
Smyger upp mot jiggen och efter 20-30 sekunder känner jag bara en liten dragning i jiggen och jag krokar. Fisken är tung och går upp i ytan fort och börjar ruska på huvudet så det var snabbt fram med håven och matchen blev kort men slutade lyckligt för min del.

9020g 91cm

Fisken är inte superlång men har en riktigt fin kondition som tynger ner vågen till 9020g men är endast 91 cm lång. Perfekta mått på en gös!

Krigar vidare sista timmarna utan att hitta något mer vettigt eko så bryter nöjd och belåten och kör hemåt.
Skitfiske!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar