måndag 25 maj 2015

Halvdag med bra fiske

Körde en halvdag innan blåsten som vanligt skulle ta i för mycket för att du skulle kunna bedriva ett bra fiske.
Kom ut tidigt och började söka ekon med lite lätt regn och svag sydvästvind. Körde ett par timmar innan jag hittade en första fisk och det var ett ruskigt bra eko som stiger upp mot flera jiggar utan att hugga.
Tillslut tröttnar hon och väljer då att simma ner till botten. Letar vidare och hittar ett område där det håller ett femtal fina ekon som varav jag får två till att hugga.
Första fisken är tung och jag tror det är gädda som tagit min jigg då den gjorde tunga rusningar ett par tre gånger.
Men när man ser silhuetten så är det en bra gös, håvas, fotas och släpps i igen.
8000g
Fisken är olekt och har en riktigt finkondis, 90cm lång var hon och vägde 8kg.

Körde vidare och någon timme senare så ser jag återigen ett bra eko 9m ner.
Fisken rör sig lite så jag får jaga runt lite på henne men så fort hon ser jiggen stiger hon och klipper jiggen.
5900g
Efter denna fisken så dör det av totalt och hittar ingen mer fisk de sista timmarna. Klockan blev runt ett och det skulle börja blåsa då. Denna gången hade dem rätt. Någon knäppte med fingrarna sen kom det sådan vindbyar utan dess like så det var bara att packa ihop och åka hem.
Skitfiske!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar