torsdag 28 maj 2015

Halvdag igen

Är så jäkla trött på dessa halvdagar och letande efter lä sidor där man kan fiska utan för kraftiga vågor.
Denna morgon var det lugnt till en början men som vanligt började det blåsa upp på förmiddagen men fick några timmar med lungt vatten.

Mulet hela dagen med lite lätt regn så började jag söka ekon i sjöns norra del men det var totalt fisktomt så sökte mig söderut och hittade ett bra eko som inspekterade 7-8 jiggar men det var inget som behagade denna dam tillräckligt utan det var bara att ge upp den fisken.

Blev någon fisk runt fyra kilo innan jag hittar ett bättre eko fem meter ner, släpper ner jiggen och fisken tvekar en stund men smäller sen på bra.
Det visar sig vara en bra hanfisk på 83cm och 5,6 kilo som fick rädda dagen då jag inte hittade mer fisk sista timmen innan jag bröt och åkte hemåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar