tisdag 19 maj 2015

Gösfiske med bra fisk


Körde ett pass för någon vecka sedan och fiskarna var riktigt sega och svåra att få att gå upp till jiggen överhuvudtaget.
Pratar i telefon i högtalaren med lakeflower som också ligger några hundra meter bort och vi båda beklagar oss över hur dåligt det är då jag ser en bättre fisk, backar tillbaka på henne och säger till lake att nu ska du får vara med live, detta är dagens största eko.

Fisken gör inget till att börja med men smyger tillslut upp och hugger, där tog hon sa jag till lake!
Jag kommer direkt så han kom fram precis lagom till jag började ta bilder och skulle väga fisken.
Fisken vägs till 7160g innan hon får simma tillbaka igen. Fiskar vidare men hittar inte några mer huggvilliga gösar förutom någon gädda som behagade att bita i mina gummin.

Har även ett konto på instagram om någon vill se mina bilder där så finns jag under namnet gosfrallan

Skitfiske på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar