fredag 3 april 2015

Bra fisk i båten

Vädret skulle visa sig vara riktigt blåsigt denna dagen så fisket blev inställt var tanken men runt lunchtid så tittade jag ut och det såg inte allt för farligt ut med vinden. Va fan det måste gå tänkte jag.

Skön värme och sol så det blev att packa ihop prylarna snabbt och dra iväg mot sjön för att köra en halvdag.
Vinden var dock inte så lugn som jag hade hoppas på utan när man kom fram så gick det riktigt grov sjö men det vara bara att ge sig ut och kriga.

Körde ut mot läsidan av sjön och började söka efter fisk. Såg några stycken men var väldigt svårflörtade i den kraftiga vinden och till råga på det så hade dem något simmaraton där nere.

Blev någon mindre gös innan jag hittade ett bra eko som jag efter lite trixande fick till att visa lite intresse.
Fisken smyger som vanligt sakta upp och kollar in jiggen på lite avstånd innan den sista stigningen kommer och allt smälter ihop och efter några sekunder kommer ett karatehugg.

Fisken går snabbt upp i ytan och jag kan håva en fin vårfisk.
7280g och 88cm
Vågen stannar på fina 7,28 och längen är endast 88cm och mödan med att ge sig ut i blåsvädret blev man rikligt belönad med.
Skitfiske

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar