måndag 30 mars 2015

Finväder och gösfiske

Klockan ringde tidigt och man var rejält taggad på fiske då vädret skulle vara bra för en gångs skull och man skulle kunna fiska var man ville och inte behöva gömma sig på olika lä sidor.
Rampade i båten halv sju på morgonen och körde ut på en lugn och vacker sjö men lite lätt sol som strålade igenom det lätta molntäcket.

Började leta ekon och hittade mycket fisk av mindre format men inget som stack ut från mängden, körde ett par timmar innan jag valde att byta plats och testa ett annat område.
Där var det mycket glesare med ekon men dock lite större som man kunde fresta med lite gummi.

5200g
Hittade ett eko som smög upp efter lite nötande och fick ett hårt hugg som utdelning tillslut.
Fisken får en snabbvägning och vågen visade 5200g.

Letar vidare och får någon gädda och fiskar också på en bättre gös som jag tyvärr skrämde bort då jag gjorde en liten twitch när den var uppe vid jiggen.

Byter område igen och hittar efter några timmars sökande ett bättre eko igen som står högt upp i vattnet och hugger snabbt när hon får se jiggen.
Kort och fin fisk på 5000g fick bli modell i en motljusbild.

Efter denna fisken får jag några mindre gösar innan allt dör av totalt och jag hittar inget mer under de sista timmarna jag var ute så jag bröt och körde hem.
Skitfiske!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar