onsdag 25 mars 2015

Sportfiskemässa och lite mer gösfiske

Har hela helgen varit uppe i Jönköping för att medverka på årets sportfiskemässa med personal och delar av vårat WestinTeam vilket som vanligt varit väldigt trevligt.
Sportfisket verkar växa här i vårat avlånga land och besöksrekordet slog även i år med nästan 2000 besökare vilket känns lovande för framtiden.
Men med mer aktiva fiskare så krävs också en bättre fiskevård så om du inte redan är det så borde du gå med i sportfiskarna som jobbar aktivt med detta och mycket annat.

Länk till sportfiskarna

Annars var det en väldigt trevlig helg med glada och trevliga besökare och det är alltid lika roligt att träffa folk med samma intresse som en själv.

Annars har det varit lite mindre fiske för mig de senaste veckorna då jobbet tagit som vanligt för mycket tid och sen så blev det 3 dagar i Jönköping på det men lyckades komma ut på ett pass förra veckan.
Fisket är vid denna årstiden är rätt krävande och det blir mycket båtåkande och jagande efter sura gösar som oftast vägrar att samarbeta.
Men lyckades lura en fisk som till en början kändes bra och när jag såg huvudet och längen så trodde jag på en riktigt fin fisk men när jag kollar ner i håven så ser jag att den har urusel kondis och ser inte alls ut att må särskilt väl.
88cm
Fisken är 88cm lång och väger in på lätta 5100g.

Nya tag framöver, skitfiske på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar