tisdag 10 mars 2015

Superstart på årets båtfiske

Den dåliga vintern som varit så har tillfällen för fisken vart väldigt begränsade men nu äntligen så är våren här och isarna har gått upp på mina sjöar.
Finväder har det varit lite till och från men man har fått kämpa med blåsten som varit tillbesvär många gånger.

Men kom ut för på ett pass förra veckan som som till en början började rätt segt med få ekon att fiska på och fisken rörde sig väldigt mycket så man fick jaga runt på dem men var
totalt ointresserade av jiggen.
Krigade på och testade runt bland jiggarna men det var inget som föll i smaken utan de gick bara undan så fort man stannade över dem.

Körde på och hittade tillslut ett bra eko som jag parkerar båten över och släpper ner en 8 tums twinteez i striped perch färgen.
Gösen står still och inget händer och det tar några minuter innan hon blixtrar till i skvallerfönstret och stiger sakta upp mot jiggen.
Allt smälter ihop i 20 sekunder innan jag gör en liten rörelse med spötoppen och då kommer ett sådant karatehugg.
Small stenhårt i spöet krokningen sitter men drillen blir inte jätte dramatisk då fisken snabbt går upp i ytan och bråkar innan jag kan håva henne.

Ser direkt att det är en bra fisk med en grym förlekskondition.
Fisken är 92cm lång och tynger vågen till 8560gram och säsongen kunde inte starta bättre.
Efter detta ekot så hittar jag inte mer fiskar för dagen men det räcker med en fisk för att göra dagen till succé.
Skitfiske!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar