måndag 27 april 2015

Dagens Fiske

Var på plats i god tid på sjön idag för att försöka se om det gick att lura några förleksgösar till att hugga.
Hittade lite fisk direkt på morgonen men det var mest gädda i farten och jag fick någon gädda runt 7-8 kg som fattade tycke för min jigg.
Krigade vidare och såg en del gösekon men dem var väldigt försiktiga och lättskrämda. Hade ett gäng bättre fiskar som inspekterade jiggarna jag serverade dem med men dem vill inte ta det där sista avgörandet att hugga.

Krigar på och tycker jag fiskar väldigt bra på fiskarna och presenterar beten precis så som jag vill att jag ska göra men det ger inget resultat förutom några mindre gösar som lurar en totalt när dem envisas med att stå högt upp i vattnet.

Framåt eftermiddagen så börjar det blåsa ganska kraftigt från väst och sjön börjar gå lite högra då hittar jag ett eko som står på nio meter. Försöker fiska vettigt på ekot trots sjön som gör att jiggen flyger upp och ner så man håller på att slå jiggen i huvudet på fisken men då ska hon upp och hugga.
Fisken drar under båten som jag glider i medsjö med men efter lite lirkande så ligger hon i håven.
Skönt att rädda dagen med en godkänd fisk.
5300g
Blev bara en mobilbild en snabb mobilbild innan hon fick simma hem igen.
Skitfiske!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar