tisdag 29 juli 2014

Nytt pass i högsommarvärmen

Blev ett nytt pass med pelagiskt gösfiske och när jag kom fram till sjön såg jag att vattent hade sjunkit en bra bit sen jag var där sist men det gick bra att sjösätta och jag tuffade ut mot sjöns djupare delar.
Kör på men hittar inte dem där rejäla ekona som man söker utan jag plockade en hel del mindre fiskar som högg frisk.
Kändes som att det var läge då de flesta av alla juniorer man fiskade på högg hejdlöst på min transparant roach så jiggen kändes självklar.

Strax innan lunch hittar jag ett bättre eko som sakta smyger upp och ska inspektera jiggen allt sjunker ihop och efter några sekunder känner jag bara en lite dragning i toppen på spöet och kan kroka en bättre fisk.
Blev en tråkig mattbild då min kamera är lite ur spel för tillfället
Hon vägs till 5400g innan hon får simma hem igen.
Efter detta så blir det ett bra gäng mindre gösar till innan jag på grund av värmen bryter för dagen.
Skitfiske

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar