söndag 6 juli 2014

Anders med Pb

En barndomsvän har länge pratat om att få följa med ut och testa på lite vertikalfiske. Sagt och gjort så fick vi till en dag och jag hämtade upp honom vid sex tiden och sen begav vi oss ut på sjön.
Fick ett par mindre gösar innan jag kör fram till ett bättre eko som Anders släpper på och fisken stiger och hugget kommer stenhårt på Westins Bass Orange 8 tums jiggen.

Jag ser att det är en bättre fisk som går iväg i ett par rejäla rusningar innan hon bryter ytan och jag kan håva henne utan problem.
Nytt pb 7680g 92 cm
En bättre start på sitt vertikalfiske är ju svårt att få men vi letar vidare och får 2 hyfsade i 4 kilos klassen innan fisket dör ut i några timmar innan jag kör upp på ett bättre eko som jag släpper ner en slim teez 9 tums och efter mycket om och men så kommer hon upp och jag hetsar igång ett hugg.
Känner att det är en bättre fisk igen som tagit min jigg och den pumpar riktigt bra.
Blir lite förvånad att den inte är större när hon bryter ytan och håven kommer till användning igen.

6300g
Fisket dör därefter ut igen och vi får någon mindre gös innan vi packar ihop för dagen.
Skitfiske

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar