måndag 21 juli 2014

Ett tag sen sist

Nu var det ett tag sen sist jag skrev något här men jag har inte legat på latsidan utan jag har haft semester och lagt många timmar ute på sjön.
Blev en vecka i vårat grannland Finland där vi testade dem pelagiska gösarna men mer om det tar jag vid ett annat tillfälle.

Det har även blivit ett par spontana pass efter borre då vindarna varit för hårda för att bedriva det pelagiska fisket och det var skoj att bryta av med lite småwobblers och kasta lite efter dem randiga krigarna.
Blev ett gäng mindre borrar och lite goa skratt och gött trivselfiske.

Körde ett pelagiskt pass för några dagar sedan men det var som vanligt inte mycket ekon att fiska på.
Hade ett par ekon direkt på morgonen och fick en av dem som var en fisk runt 4 kg sen var det dött förutom ett bra gäng juniorer som alltid är i farten.
Runt lunch hittar jag ett vettigt eko som jag får till att hugga och det bjuds upp till rejäl dans, trodde jag hade en riktigt fin fisk på men dem krigar ju som satan och trodde jag hade en 7a-8a på men det var en stark välmående 5,9a och 83 cm.
Typiskt nog verkar det som mitt objektiv har gått åt pipsvängen så måste undersöka det innan ett nytt kan beställas.

Körde vidare och hittade något enstaka eko som vägrade hugga innan det var dags att bryta för att ladda inför nästa pass.
Skitfiske


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar