torsdag 24 april 2014

Långdag på sjön men väldigt lite fisk att släppa på

Drog iväg för att köra ett solopass och var taggad till tusen efter att ha fått stå inne på jobbet under påskhelgen.
Rampade i båten strax innan sju för att ge mig ut på sjön och leta efter huggvilliga gösar.
Det började bra då dem tre första ekona jag stannar på går direkt upp och hugger stenhårt och jag tänkte att nu blir det åka av om man hittar lite bättre ekon.
Ganska så snabbt hittar jag två bättre fiskar men ingen av dem vill stå kvar under båten utan rör sig snabbt ner mot botten för att söka skydd.

Efter detta så hittar jag knappt något eko alls och jag får köra fram till lunch innan jag hittar två hyfsade ekon den ena får jag till att hugga vilket är en fisk strax över 4 kg.

Sen blir det superdött igen och nästa gång jag hittar en fisk är runt 16:30 då har jag inte stannat på en endast fisk fram tills dess.
Ekot står still på 8 meter och efter lite lirkande med jiggen stiger hon upp och klipper till, bjuder på en bra match och jag trodde allt hon skulle vara lite tyngre med tanke på hennes kraft.
Men en fin gös tynger ner vågen till 6040gram.
6040g
Skönt att få lite utdelning efter mycket båtåkande.
Nästa 5 timmar så hittade jag inget mer värt att släppa på så en otroligt seg dag var till ända, frågan är om inte mycket fisk börjat gå in för leken och det är därför dem är svåra att hitta för tillfället.
Skitfiske

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar