måndag 7 april 2014

Bra fiske

Jag och Fidde drog iväg tidigt mot sjön som var ny för oss, vi hade sedan tidigare rekat upp sjökort mm så vi hade lagt upp en plan för hur vi skulle lägga upp dagen.
Vi rampade i strax innan sjutiden och allt kändes på topp, det hade varit en kall natt och när vi tuffade ut på sjön så visade kvicksilvret minus sex och sjön låg spegelblank.

Vi börjar fiska och hittar direkt lite fisk att släppa på men många av dem stog högt och gick undan för båten men några fiskar gick att lura.
Det tar någon timme innan fidde få på en bättre fisk som kan håvas.
5 plus
Efter denna fisken så blir fisket sämre och vi hittar mindre och mindre fisk att släppa på.
Vi hittar lite ströfiskar som är huggvilliga och några fiskar runt 4 kg kommer upp.

Eftermiddagen blir väldigt seg och vi har svårt att hitta bättre fiskar att fresta med gummi men vi kämpar på.
Vid sjutiden på kvällen hittar jag dagens största eko som jag får en en perfekt träff och jag släpper ner jiggen och fisken stiger direkt och smäller stenhårt.
Fisken går tungt och jag känner direkt att det är en bättre fisk och fidde kan snart sluta håvnätet runt henne och vi kan konstatera att dagens bästa fisk är landad.
7 kg blankt


Vi kör på och fidde nyper en till bättre gös som väger in på 5,85 i skymningen och vi får sedan avbryta för att åka hemåt igen och vi kan summera en riktigt lyckad fiskedag.
5850g

Skitfiske

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar