måndag 11 november 2013

Regn regn och mer regn

Fiske var bestämt och enligt våra kära spågummor till metrologer visade att morgondagen skulle bli lugn så jag och min fiskebroder hade lagt upp en plan inför morgondagen.
Senare på kvällen ser jag att de skrivit upp vinden och det är för stor chansning att åka dit så vi planerade sjöbyte kvällen innan.
När klockan ringer tidigt så kollar jag för säkerhet av prognosen igen och då har de höjt den ännu mer och byar på 15 ms lovades på eftermiddagen så det fick bli ytligare en om planering.

Trailade i plurret när det ljusnade och begav mig ut mot hungriga gösar.
Det dröjde inte länge innan första regndropparna började falla och sen var det nästan konstant regn hela dagen och lite halvjobbig sjö från sydost.
Gösarna visade sig inte från sin bäste och inte direkt några bättre ekon att släppa på men lyckades efter ett par timmar lura en hygglig gös på 4,8 och det blev dagens största.

Vid halv tre tiden vred sig vinden och jag, blöt som en dränkt katt packade ihop och åkte hem och laddade inför en ny dag.
Skitfiske

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar