torsdag 7 november 2013

Fortsatt svårt fiske och hård blåst

Förra helgen blev det inte alls så många timmar på sjön som jag hade önskat då vädret satte stopp.
Så på tisdagen skulle jag ut oavsett hur vädret var! Jag skulle bara ut då det va två veckor sedan sista göspasset.
Kom ut på sjön och det var hårda sydliga vindar som mötte mig och jag hade planerat att fiska mer söderut i sjön så det blev en hård färd fram till fiskeplatsen.

Fisket började i den svåra vinden med en hel del fina ekon att släppa på men de va bara uppe och tittade och sen försvann dem spårlöst.
Trycket hade också tok sjönk dem sista timmarna så man hade väl inte dem största förhoppningarna men det ska ju vara det sista som överger oss sportfiskare så det var bara att kriga.

Började se mindre och mindre fisk framåt lunch och då hade jag inte fått någon fisk att hugga förrens jag stöter på en hungrig fisk och tro katten det då hon behövde all mat hon kunde få.
Hugget kommer direkt när hon får syn på jiggen och i håven ligger en väldigt långsmal fisk som väger in på 4.5kg.
4500g
 Ekona försvinner mer och mer och vinden avtar och jag kan söka nya jaktmarker men när regnet sen börjar falla så ser jag inte ett eko mer de sista 3-4 timmarna innan det mörknar och jag får bege mig hemåt.
Skitfiske!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar