söndag 3 november 2013

Flötestrolling efter gädda

Jag och en fiskebroder har pratat ett tag om att köra lite flötestrolling efter gädda då vi verkligen gillar denna metoden. Det ända tråkiga med detta är det där eländet att få tag i bra betesfiskar.
Nu hade vi fått fatt i lite mört som gäddorna skulle bita i.

Vi möttes upp vid rampen innan mörkret hade släppt taget och tuffade så snart ut på sjön för att komma till den tilltänka fiskeplatsen.
Släppte ut våra sex spön, hällde upp en kopp kaffe och sen började snigelkörningen efter pelagiska gäddor.
Tog nog nästan två timmar innan jag fick första hugget och upp kommer en slank 5a som snabbt krokas av.
Fisket blev bättre ju längre dagen gick och vi hade två trippelhugg och kunde när vi endast hade två beten kvar på spöna som va i sjön så bestämde vi oss att åka mot rampen.
Vi kunde summera en 12 landade gäddor med 5 gäddor över 5 kg med två gäddor runt 6 kg som toppar.
Imorgon ska jag försöka ge mig på gösen igen då jag inte varit på gösjakt på två veckor pga väder och jobb men imorgon ska jag trotsa vädrets makter och försöka iallafall.
För två år sedan fick denna gädda på 5 kg en attack av något mycket större under drillen, det va henne vi letade efter idag :)
Skitfiske

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar